بانک ایده

استفاده از آنالیز تصاویر در پزشکی

لطفاً نصب دوربین در مطب را فراموش کنید ! استفاده از دوربین فقط نصب آن در مطب نیست!

دوربین در پزشکی استفاده های بی شمار دارد. متاسفانه یکی از مشکلات کار و عدم توسعه یافتگی کاری مربوط می شود به عدم وجود ارتباط بین مشاغل و دانش های  مختلف . البته رشته های دانشگاهی مثل مهندسی پزشکی وجود دارد ، ولی خوب فعالان آن نیز کم بوده و فضای کاری موجود خیلی بیش از فارغ التحصیل های این گونه رشته هاست ! بله ، شما هر روز با جملاتی از قبیل کار نیست ، نرخ بیکاری بالاتر رفته ، کار کجاست و … مواجه می شوید ، من به شما می گویم در صورتی که کمی دانش خود را افزایش دهید ، خواهید دید ایران کشوری است بسیار بکر و دارای ظرفیت زیاد کاری . عدم وجود کار برای هموطنانی است که علی رغم داشتن تحصیلات عالی ، توانمندی های زیادی ندارند .

هرچه توانمندی های خود را افزایش دهید ، خواهید دید که کارهای بیشتری خواهید یافت و اگر بتوانید این توانمندی ها را با هم تلفیق کنید ، به صورت انسانهایی منحصر به فرد شناخته خواهید شد ! برگردیم به بحث اصلی …

همان طور که در چندین ایده قبلی هم عرض کردم Image processing  دامنه کاربردی بسیار وسیعی دارد که پزشکی هم یکی از آن ها است . مثلاً یکی از ایده ها استفاده از دوربین در پیشگیری از سرطان است ! بدین گونه که یکی از علایم سرطان افزایش ناگهانی تعداد خالهای بنفش بدن است . افرادی که دلائل خانوادگی یا سابقه بیماری و یا حتی چکاب های سالیانه نگران مبتلا شدن به این بیماری هستند ، می توانند به صورت دوره ای با یک دوربین توسط پزشک مربوطه از کمرشان تصویر برداری شود.

نرم افزار مربوطه قرار است خالهای بنفش کمر فرد را شناسائی و شمارش کند . در چکاب بعدی ، تعداد این خالها نسبت به دفعه قبل مقایسه شده و در صورتی که تعداد آن به طرز معنی داری افزایش پیدا کرده باشد ، فرد باید نسبت به آزمایش های دقیق تر اقدام نماید.

ولی نکته خوب ماجرا آن است که فرد در مراحل اولیه بیماری آنرا تشخیص داده و احتمال درمان آن بسیار بسیار بالاتر است نسبت به مراحل پیشرفته بیماری.

کافی است با کمی مطالعه یا حتی کار تیمی با یک پزشک متخصص ، اقدام به تولید نرم افزار فوق نمائید و فکر کنید چند پزشک پوست در ایران هستند که حاضرند این نرم افزار را از شما خریداری کنند؟ چرا که آنها هم می توانند از این نرم افزار درآمد کسب کرده و هر چیزی که بتوان با آن درآمد کسب کرد ، یقیناً ارزش خریدن را خواهد داشت…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *