بانک ایده

استفاده از  Image Processing در صنعت

بحث آنالیز تصویر یا Image Processing آنقدر وسیع ، پرکاربرد و دارای سود مالی زیاد است که بسیاری از شرکت های اروپائی و آمریکائی کار تولید را کنار گذاشته و انرژی خود را در این زمینه صرف می کنند. یک دوربین 50 دلاری وقتی در کنار یک نرم افزار کاربردی قرار می گیرد ، هزاران دلار ارزش پیدا می کند ! و چه کاری می تواند تا این حد سودآور باشد ؟!

یکی از کاربردهای وسیع آنالیز تصویر در بحث های صنعتی است ، چک کردن های ساده ای باید توسط چشم و به صورت دستی و البته ، با خطای انسانی صورت گیرند ، می توانند توسط دوربین ، سریعتر و با خطای کمتر و البته با هزینه بسیار بسیار کمتر انجام شود.

یکی از این چک کردن ها ، چک کردن جوش است . مثلاً جوش های سری کاری ، در خط تولید که باید به صورت یکنواخت و تمیز انجام شوند. جوش های مدور، جوش های نقطه ای ، جوش های خطی و … که آنالیز تصویر آنها نسبت به خیلی از موضوعات دیگر ساده تر بوده و کم خطا تر است.

فرض کنید، توان تولید چنین نرم افزارهایی را پیدا کردید که اصلاً هم خارج از دسترس و سخت نیست . چه تعداد کارخانه هستند که مایلند چنین سیستمی را نصب کرده و سرعت خط تولید را بالا برده یا خطای انسانی را کاهش دهند.

اگر دوربین مداربسته شغل جدی شماست نه شغل دوم و سوم ! مثل خیلی از نصاب ها ی این صنف ، حقیقتاً توصیه می کنم واحد R&D  شرکت خود را هم اکنون راه اندازی کرده و Image Processing را در اولویت خود قرار دهید . سود آوری این بخش در طی یک سال ، یقیناً الباقی واحدهای شما را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *