بانک ایده

تحلیل تصاویر و یه ایده ناب!

مباحث مربوط به تحلیل تصویر یا Image Processing  چند سالی است که در میان همکاران مداربسته ای مورد توجه قرار گرفتند و هستند شرکت هایی که از این ایده برای بالا بردن فروش دوربین های خود استفاده می کنند. مباحث تحلیل تصویر معمولاً در پلاک خوانی ، تشخیص چهره ، شمارش افراد ، عبور از محدوده ، پیدا کردن اشیاء یا افراد و … کاربرد پیدا کرده اند و حتی بعضی از دستگاههای DVR  یا NVR نیز این قابلیت را در خود جای داده اند.

اما باید گفت محدوده کار این علم بسیار بسیار وسیع بوده و کاربردهای بسیار فراوانی در صنعت ، پزشکی ، بازاریابی و … و مباحث امنیتی دارند.

ورود به این دانش نیازمند آموختن یک زبان برنامه نویسی پایه  مانند C#  یا Matlab   بوده و در کنار آن باید مفاهیم Image processing  را نیز آموخته و آنها را با هم تلفیق نمود. نمی گویم ورود به این حیطه ساده است ، ولی آنقدر ها هم سخت نیست و با چندین ماه مطالعه و چند دوره آموزشی به راحتی قابل آموختن است. ولی می توانم بگویم پس از آموختن مباحث آن دیگه آن آدم سابق نیستید !

در واقع تحلیل تصویر و مباحث مربوط به هوش مصنوعی بسیار بسیار جذاب بوده و دریچه جدیدی را به روی شما خواهد گشود.

برای آشنائی دوستان چندین مقاله و کتاب مربوط به تحلیل تصویر را در پیوست این مقاله آورده ام که مطالعه آن دید خوبی از این علم به شما می دهد. فراموش نکنید که درجا زدن و تکیه بر دانش های قبلی به مرور شما را از کار دلسرد کرده و نا امید خواهید شد. چاره کار ورود به حیطه های جدید و آموختن مباحث نوین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *