بانک ایده

مدولاسیون تصویر و تغذیه برروی یک کا بل

این ایده جدیدی نیست و چندین برند از این ایده برای تجهیزات خود استفاده نموده اند. بدین ترتیب که در صورت استفاده از تجهیزات آنها ، با یک کابل کواکسیال هم تصویر، هم تغذیه منتقل شده و نیاز به کابل کشی مجزا برای تغذیه نمی باشد.

البته در فواصل طولانی استفاده از این تجهیزات پیشنهاد نشده و بهترین کار ، رساندن برق AC تا کنار دوربین و نصب تغذیه در کنار دوربین می باشد. چرا که ولتاژ DC در فواصل طولانی دچار افت ولتاژی شده و مشکلات عدیده ای ایجاد می نماید.

ولی برای فواصل حداکثر زیر 100 متر که حجم زیادی از پروژه ها را در بر میگیرد، این ایده کاملاً کاربردی می باشد و همکارانی که کمی به الکترونیک آشنایی داشته باشند می توانند بر روی ساخت آن کار کنند که البته در صورت تولید ، فروش بسیار خوبی خواهد داشت.

دستگاهی که دارای دو بخش است. یکی در کنار DVR قرار گرفته و کابل کواکسیال تصویر و یک آداپتور 12 ولت 2 آمپر به آن وصل می شود. قسمت دیگر آن در کنار دوربین قرار گرفته و ورودی آن صرفاً کابل کواکسیال است و در خروجی، یک خروجی  BNC جهت تصویر و یک فیش آدابتور جهت نصب به دوربین دارد.

مدولاسیون DC  و AC  کار بسیار کاربردی است . همه شما آنتن های گردان تلویزیون را دیده ایدکه تنها با یک کابل کواکسیال هم سیگنال آنتن را به تلویزیون می رسانند، هم برق را به موتور آنتن جهت چرخش.

دقیقاً با همین روش ، می توان سیگنال دوربین و برق DC  را باهم تلفیق نموده و دستگاهی تولید کرد که با تمام برندها کار کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *