بانک ایده

ساخت دوربین بازرسی برای زیر ماشین

بازرسی زیر ماشین از جمله مواردی که باید در تمامی مکان های امنیتی ، ورودی های پادگان ها ، استانداری ها ، فرماندهی ها، مراکز نظامی ، مراکز دولتی و … استفاده بشه ! با یک حساب سر انگشتی خواهید دید که مصرف خیلی زیادی داره . معمولاً برای این کار از یک آینه با دسته کج مثل شکل استفاده می کنند که یک نفر با صرف زمان نسبتاً زیاد و دقت بالا باید انجام دهد.

البته هستند چند شرکت خارجی که اقدام به تولید دوربین هایپانورامای  زیر ماشین کرده اند ، بدین ترتیب که ماشین از روی چیزی شبیه به سرعت گیر، با سرعت خیلی کم رد میشه و دوربین هایی که روی این سرعت گیرها نصب شده اند تصویر زیر ماشین رو به صورت یک عکس پیوسته نشون میدن. سیستم جالبیه ولی خوب قیمتش چندان اقتصادی نیست و در ایران هم به دلیل همین هزینه زیاد استقبال نشده و عمومیت ندارد. ساخت این سیستم هزینه زیادی نداره، بلکه دانش ادغام تصاویر رو میطلبه که در بحث آنالیز تصویر توضیحاتی دادیم.

این ایده به درد اون دسته از دوستانی می خوره که علاقه مند به مباحث آنالیز تصویر هستند و با نرم افزار های مربوطه آشنایی پیدا کرده اند . کافیه با نصب چند دوربین زاویه باز  Wide Angle  و به هم پیوستن تصاویر اونها، یک تصویر پانوراما از زیر ماشین درست کنند.

یا یک دوربین و حرکت ماشین به آهستگی از روی اون می تونه تولید فریم هایی کند که با نرم افزار میشه باهاش تصویر Panorama  از زیر ماشین درست کرد. ممکنه این پروژه کمی کار ببره، ولی یقیناً در صورتی که محصول خوب و قابل قبولی ارائه بدین مشتری هاتون اونقدر زیاد هستن که در نهایت ارزشش رو داشته باشه!

در انتها برای اون دسته از همکاران که وارد مباحث تحلیل تصاویر نشدند میخوام ایده ساده تری رو بگم و اون استفاده از دوربین مداربسته معمولی به عنوان آینه است. مثل شکل….. ساختن این که دیگه زیاد مشکل نیست!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *