بانک ایده

ساخت دوربین هایی برای زیر آب

تا حالا فکر کردین که با همین دوربین های اطرافمون چه چیزهایی میشه ساخت؟ برای چه مصارف متعددی میشه دوربین های خاصی تولید کرد ؟ و می دونید که مصرف کننده های خیلی زیاد هم خواهد داشت. مثلاً میشه دوربین هایی برای تصویربرداری از زیر آب تولید کرد که نیاز نباشد غواص ها تا عمق خیلی زیاد بروند و تصویر برداری کنند! با توجه به مصرف بالای این دوربین ها در دکل های نفتی زیر آبی ، برای صیاد ها ، برای سد ها ، باستان شناسی زیر آبی ، ساخت فیلم های مستند و … باز هم بگم؟ کافیه یه دونه بسازید و براش تبلیغ کنید. نمی دونید چه جوری بسازید؟

کافیه از شیشه های ضخیم فلکسی استفاده کنید با فوم های ضد آب بینش که به صورت پیچ و مهره ای به هم متصل و سفت میشن تا بتونن فشار زیاد آب و تحمل کنند. چهار تا دوربین IP، یک عدد سویچ ، چهار تا پروژکتور ضد آب ، میشه یک محفظه ضد آب و یک کابل محکم که هم این تجهیزات از طریق یک کابل شبکه به سویچ وصل میشه و میشه از چهار طرف تصویر برداری کرد. خیلی سخت نیست. یک نمونه اولیه زیر 2 میلیون هزینه بر میداره ولی یقیناً اکه خوب جواب بده تا عمق 100 متری رو زیر آب بره ، با کمی تبلیغ خواهید دید که چقدر مشتری بالقوه خواهید داشت.

نوع تک دوربینش رو هم میشه ساخت، خیلی راحت تره و کافیه محفظه ای بسازیم که فقط از یک طرف شیشه بخوره، نه چهار طرف، اون مدل اولی در واقع خیلی حرفه ای میشه و کل چهارطرف رو میتونه تصویر برداری کنه…..

با دوربین های مدار بسته خیلی کارها میشه کرد و برای خیلی کاربردها میشه ، با کمی تغییر و خلاقیت چیزهای کاربردی درست کرد.  درسته که مشتریش زیاد نیست ، ولی ارزش افزوده اش انقدر زیاده که ارزش تولید و فروشش رو بالا می بره . اگر دنبال چیزهای روتین هستین ، برای خودتون درآمد روتین پیش بینی کنید! تا متفاوت نباشید ، متفاوت پول در نمیارید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *