بانک ایده

مانیتورینگ نمایشگرهای دما، فشار و سنسورهای مهم

بسیاری از کارخانجات دارای کوره هایی با دمای بالا، مخازن تحت فشار، منابع اسید یا قلیایی و بسیاری تجهیزات دیگر هستند که دائماً باید نمایشگرهای دما، فشار و … توسط نیروی انسانی چک گردد تا دما یا فشار یا عدد مورد نظر از یک حدی بالاتر یا پائین تر نیامده و ایجاد سانحه نکند. البته اصولی ترین روش برای این موضوع استفاده از تجهیزات PLC  و نصب نصب سیستم های خودکار و مانیتورینگ های فنی است که به دلیل هزینه های بسیار بالا ، جز در معدود کارخانجات استفاده نشده و به همین دلیل هم کم نیستند کارخانجاتی که به دلیل اشتباه انسانی، دچار سانحه می شوند.

یکی از راه های ساده و مقرون به صرفه در این کارخانجات استفاده از دوربین با تصویر Close up برروی این نشانگرها است که هم اپراتور مرکزی می تواند دائماً آنها را چک کند ، هم از بیرون محیط کارخانه می توان این نشانگرها را برروی PC  یا موبایل چک کرد.

یک اشکال کوچک در دیدن تصاویر مربوط به نشانگرهای دیجیتال وجود دارد که آن هم بالا و پائین رفتن تصویر نشانگر در تصویر است. به گونه ای که تصویر نشانگر قابل رؤیت نیست. این اشکال را خیلی از همکاران ، هنگامی که می خواهند از صفحات نمایشگر ترازو های دیجیتال تصویر برداری کنند هم دیده اند!

دلیل این اشکال ، عدم هم فرکانس بودن سرعت شاتر دوربین و فرکانس Refresh  شدن صفحه نمایشگر است. با کمی دست کاری در سرعت شاتر دوربین به راحتی می توان این مشکل را حل نمود و بدین ترتیب به راحتی از کلیه صفحات نمایشگر و درجه های اندازه گیری دیجیتال یا آنالوگ تصویربرداری نموده و با حداقل هزینه یک سیستم مانیتورینگ صنعتی ساده و کاربردی درست کرد.

فراموش نکنید که این شما هستید که به مشتریان پیشنهاد می دهید. این شما هستید که نیازهای مشتری را تشخیص داده و براساس نیاز های مشتری ، کاربرد پیدا می کنید و به او پیشنهاد می دهید. پس با آنچه دارید، کاربردهای خلاقانه پیدا کنید و پیشنهادهای جالب بدهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *