بانک ایده

چگونه سینما 3بعدی درست کنیم!

سینمای سه بعدی اسم جالبی است و ایده درست کردن آن می تواند درکنار خدمات شما به بسیاری از مراکز ، موجب جذب مشتری بیشتر گردد. می توانید این کار را به عنوان یک خدمات رایگان به مشتریان ارائه دهید در صورتی که از خدمات دیگر شما استفاده کنند!

می توانید این ایده را با گرفتن هزینه به مشتریان‌تان بفروشید یا …

راه های گوناگونی برای درست کردن سینما سه بعدی وجود دارد ولی ایده ما در اینجا از طریق پلاریزاسیون نور می باشد.برای این کار به دو ویدئو پروژکتور ، دو صفحه پلاروید که به آسانی قابل خرید است و یک عینک 3D  بلاروید که قیمت بسیار اندکی دارد و یک رایانه ، کارت گرافیکی 2 خروجی  نیاز دارید .

کافی است صفحات پلاروید را مانند عکس در مقابل ویدئو پروژکتورها نصب کنید . راستای صفحات پلاروید باید عمود بر هم باشند. یعنی اگر یکی را به صورت عمودی وصل کردین بعدی به صورت افقی نصب شود.

 حال باید چهارچوبی فلزی درست کنید که ویدئو پروژکتور ها روی همدیگر قرار گیرند. به طوری که با کمی تنظیم هر دو یک تصویر را به صورت منطبق بر همدیگر، بر صفحه مقابل نمایش بدهند. بدین ترتیب ، در نهایت دو ویدئو پروژکتور برروی همدیگر دارید ، که در مقابل خروجی لنز آنها 2 صفحه پلاروید که در راستای هر یک عمود بر دیگری است نصب شده که این دو پروژکتور تصویر خود را بروی پرده نمایشگر مقابل، کاملاً منطبق با یکدیگر می اندازند. حال باید این دو ویدئو پروژکتور را به خروجی های کارت گرافیکی که دارای 2 خروجی می باشد وصل کنید. این کارت های گرافیک را می توانید به راحتی از لوازم کامپیوتر فروشی ها خریداری کنید.

 حال نوبت نصب نرم افزار مخصوص پخش فیلم های سه بعدی برروی کامپوتر می رسد . مثلاً نرم افزار Steroscopic Player  که به راحتی از اینترنت قابل دانلود کردن است . فیلم های سه بعدی هم بسیار هستند که می توانید از اینترنت دانلود کنید .کافی است وارد نرم افزار شده و هر دو خروجی تصویر آنها را فعال کنید. در این صورت هر دو ویدئو پروژکتور تصویری را برای شما روی پرده نمایشگر پخش می کنند که با چشم معمولی تار به نظر می رسد. کافی است عینک پلاروید مخصوص را به چشم بزنید تا تصویر سه بعدی را برروی پرده نمایشگر ببینید.

در صورتی که کمی تصویر دیده شده تار بود ، با تنظیم مجدد پروژکتور ها ، پس از زدن عینک تصویر را شفاف کرده و از دیدن فیلم های سه بعدی لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *