بانک ایده

کارکردن تخصصی بر روی لنزها

شاید باورتان نشود که چقدر تنوع در لنزهای دوربین های مدار بسته وجود دارد. 95 درصد این صنف از لنزهای 3.6mm , 2.8 mm ، 4mm ، 6mm ، و به ندرت 16mm  به عنوان لنز های ثابت یا Fix  و لنز 12-2.8 میلیمتر به عنوان لنز متغیر استفاده می کنند، والسلام!

کجا شما می توانید یک لنز 50-5 میلیمتر پیدا کنید؟ کجا می توانید یک لنز Right Angle  پیدا کنید؟

کجا می توانید لنزهای با فاصله کانونی های دلخواه پیدا کنید؟ کجا می توانید لنزهای با فیلترهای UV ، IR  یا برای طول موج های دیگر پیدا کنید؟ کجا می توانید لنزهای F-Stop با دیافراگم های گوناگون انتخاب کنید؟ که عمق دید شما را در تصویر کم یا زیاد می کنند.

پارامتری که حتی اغلب واردکننده‌های دوربین همه به آن توجه نداشته و موجب می شوند دوربین هایشان پس از فکوس شدن بر روی یک سوژه ، فواصل نزدیک یا دور از آن سوژه را بسیار تار نشان دهد و نمی دانند که این مربوط به اندازه دیافراگم لنز مربوطه است و با تغییر آن می توانند دوربینی وارد کنند که وضوح تصویر بهتری در عمق میدان های گوناگون داشته باشد… و ده ها پارامتر دیگر …

شاید بگوئید که مشتری لنزهای متنوع کم است و اغلب مشتری ها همین لنزهای روتین را استفاده می کنند. من هم با شما موافق هستم ، ولی …

اولاً: به همین نسبت هم ارائه دهنده این خدمات کم بوده و با ورود به این موضوع می توانید مشتریان قابل توجهی داشته باشید.

ثانیاً: شک نداشته باشید که در صورت بدست آوردن چنین تخصصی، مشتریان حرفه ای با کاربردهای خاص ، اعم از نظامی، صنعتی و … خواهید داشت که قبلاً یا مجبور بودند از خارج از کشور نیازهای خود را تأمین کنند یا اصلاً نیازشان تأمین نمی شد.

بحث لنزها در دوربین مدار بسته به قدری حرفه ای و تخصصی است که پس از ورود به آن و شناخت انواع لنزها و کاربردهای آنها از نبود چنین تخصصی در صنفمان تعجب خواهید کرد.

چرا شما اولین مرکز تخصصی لنز در ایران نباشید؟!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *