بانک ایده

ساخت دید در شب های حرفه ای

بحث دید در شب در واقع نصف بخش دوربین مدار بسته است و هر نوع راه حل هایی که بتواند موجب بهبود تصویربرداری دوربین در شب شود ، یقیناً موجب جذب مشتری نیز خواهد شد .

اغلب دوربین های کوچک دید در شب در حد 20متر و دوربین های بزرگتر عمقی معادل 40 تا 60 متر در دید در شب را دارند. البته این عددی است که کارخانه اعلام می کند. یعنی در شرایط تست کارخانه ، اتاقی که فاقد ذرات گرد و خاک و باران و برف و شرایطی محیطی اینچنینی است اندازه گیری صورت می گیرد. به همین خاطر هم دید در شب ها معمولاً از عدد واقعی دوربین کمتر هستند.  

همچنین بسیاری از مواقع برای محیط بیرون به دید در شب هایی با عمق بیشتر نیاز داریم ، در حالی که میزان دید در شب دوربین جوابگوی این عمق نیست . یا گاهی دید در شب با واگرائی زیاد ، یا واگرائی کم نیاز است . مانند چراغ قوه هائی که با حرکت لنز سر چراغ قوه ، نور را پخش یا متمرکز می کنند، در حالی که در مورد دید در شب ها چنین چیزی نداریم .

ساخت دید در شب ها، با توجه به وجود المانهای الکترونیکی آن در بازار کار سختی نیست .

انواع  LED های IR با طول موج های گوناگون و عدسی های مخصوص LED  به کرات در بازار یافت می شوند.

 

Image result for making infrared for cctvImage result for infrared for cctvهمکارانی که کمی اطلاعات الکترونیکی داشته باشند و آشنائی به نرم افزارهای طراحی بردهای Pcb دارند ، به راحتی می توانند انواع پروژکتورهای کاربردی IR برای کاربردهای مختلف به صورت General و اختصاصی طراحی کرده و در اختیار همکاران دیگر قرار دهند.

در واقع حقیقتاً بازار دوربین مدار بسته از طرح های ابداعی خالی است و جالب است که علی رغم نیازهای موجود در این بازار افراد زیادی در زمینه های طراحی و ساخت فعالیت نمی کنند!   2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *