بانک ایده

استفاده از بردهای ارزان قیمت در وسائل تصویربرداری خاص

استفاده از بردهای ارزان قیمت در وسائل تصویربرداری خاص

قبلاً در مورد ایده ساخت دوربین های مداربسته با شکل های گوناگون و متناسب با دکوراسیون های مختلف با استفاده از پرینتر های سه بعدی صحبت کردیم.

این ایده در مورد استفاده از بردهای دوربین مداربسته در ساخت تجهیزات متفاوت بر اساس نیازهای گوناگون است. مثلاً استفاده از برد دوربین برای ساخت میکروسکوپ های آموزشی که با آنها می توان حشرات یا برگ درختان را مشاهده کرد.

آیا تا به حال یک دوربین بولت یا دام با لنز ثابت 3.6mm را باز کرده ولنز آن را چرخوانده اید؟ خواهید دید که فاصله کانونی آن تغییر خواهد کرد به گونه ای که اشیاء نزدیک تر را واضح تر خواهید دید. با تنظیم فاصله کانونی لنز ، می توان دوربین را برای فاصله چند سانت و حتی کمتر تنظیم نمود. به طوری که تصویری بسیار واضح و بزرگ از اجسام کوچک ارائه نماید.

Image result for making diy microscope with 3d printerImage result for making diy microscope with 3d printerبا یک پرینتر سه بعدی به راحتی می توانید قاب بیرونی جالب برای این برد طراحی کرده و از این دستاورد به عنوان یک ابزار آموزشی برای مدارس با قیمت بسیار بسیار مناسب استفاده کنید.

حتی از این ابزار ، در موارد صنعتی ، خط تولیدها برای دیدن جزئیات یا موارد مشابه هم می توان استفاده نمود.

در کل ، با توجه به سرعت بالای تکنولوژی و آمدن تکنولوژی های جدید و غیر قابل مصرف شدن یا به اصطلاح Discountinue  شدن استفاده از تجهیزات نسبتاً قدیمی ، باعث گردیده که در صنعت مداربسته ، بسیاری از  اقلام چنان دچار کاهش قیمت گردیده که فاصله چندانی با رایگان ندارد !

خوب است ، به جای خاک خوردن این گونه تجهیزات ، برای آنها کاربردهای بهتری پیدا کرده و علاوه بر مصرف این گونه تجهیزات که صدها میلیون تومان و بلکه میلیارد ها از آن در انبار های شرکت ها موجود است، درآمد خوبی نیز کسب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *